Mümin AĞCAKAYA
TİGRİS HABER – Diyarbakır Kültür Yolu Festivali kapsamında birçok alanda farklı müzikten sanata kadar birçok etkinlikle devam ediyor. Tarihi İçkale açık alanında ve Arkeoloji Müzesinde sergilenen eserler de müzeyi ziyarete gelenler için farklı bir görsellik oluşturuyor.
İçkale Müze açık alanında; heykeltıraş Beste Alperat’ın ‘Hummingbirds’, ‘Hug’ ve ‘Dervısh’ ve Sultan Adler’in ‘Lale Kız’ adlı eserleri izleyiciler tarafından ilgiyle izlendi.
Heykeltraş Sultan Adler’in ‘Lale Kız’ adlı eseri
Heykeltraş Beste Alperat’ın ‘Humminsbirds’ adlı eseri
Sanatçının eserlerinin altına düşülen Türkçe ve İngilizce notlarla; esrinde neyi anlatmak istediği açıklanıyor;
“Humminsbirds serisi doğanın zarafetinin temsilcisi olan sinek kuşlarından ilham alınarak yaptığı figürler heykellerin geleneksel formundan ayrışma özelliği taşır. Sinek kuşları aşkı, barışı mutluluğu ve sonsuz neşeyi temsil eder. Aynı zamanda sonsuz kere kanat çırpmasını tek bir ana hapsetmesi Dervişin dönüşündeki sonsuzlukla paralel olarak mistik bir anlam taşımaktadır. Hummingbirds serisi heykel formunu organik materyallerle oluşturarak doğanın sürdürebilirliğin ne olduğunun sorgulanması heykel aracılığıyla ifade edilir.”
Sanatçı Beste Alperat’ın ‘HUG’ adlı eseri
Kucaklaşma, fiziksel ve ruhsal bir birleşmedir ve farklılıkları kabul etmek ve birlikte var olmak için bir semboldür. Korkuları ve endişeleri bir kenera bırakarak bir araya gelme cesaretini temsil eder. Karşılıklı anlayış ve saygıyla dolu kucaklaşma , çözüm arayışının temelidir ve çatışma yerineuyum ve işbirliği için bir çağrıdır. Farklılıkların bir zenginlik olduğunu kabul eder ve birlikte daha güçlü bir toplum oluşturma iradesini yansıtır.Herkes için bir kucak açma çağrısı yapar ve insanlık olarak birbirimizi destekleme sözü verir. Kucaklaşmanın gücüyle barış, sevgi ve dayanışma için bir araya gelinir. Kucaklaşma heykeli umudun, hoşgörünün ve insanlık değerlerinin bir nevi simgesidir.
Sanatçının ‘Dervısh’ adlı eseri
Dervısh serisinde kendi kültürümüzün öğelerini, mistisizmin ve Doğu felsefesini Japon kağıt katlama sanatında buluşturan sanatçı Dervish’in duraksız dönüşünü bir ana hapsedip o anın katmanlarını kapsamasını yansıtıyor.